Translate

Sunday 22 January 2012

Air mata tidak berhenti menitis sama sekali, mukus tetap akan keluar tanpa mengira masa. Kedua-duanya diambil positif sebagai penghapusan dosa, InsyaALLAH.

Dosa dilakukan seiring dengan dengan penghapusan. ALLAH Maha Pengampun, lagi Maha Pengasihani. Kamera yang mengambil gambar bulan, matahari menjadi kecil. Sedangkan, mata yang memandang pada jarak yang sama mampu melihat dengan jelasnya, ciptaan ALLAH tiada siapa yang dapat menandingi sungguh teknologi secanggih gunung.

Seperti mana Marikh yang tidak mampu berkelip apabila memantulkan cahaya matahari walau pembiasan udara beribu batu. Marikh bagaikan penumpang cahaya matahari untuk menunjukkan kewujudannya. Bintang-bintang yang mengeluarkan cahayanya sendiri bercahaya apabila dibiaskan udara. Aneh, tapi itulah kuasa ALLAH, yang sumber bercahaya tidak semestinya kuat bercahaya tanpa kelipan, yang penumpang tidak semestinya lemah untuk bercahaya.

Matahari kelihatan gagah. Apabila siang, gerhana matahari menyusul, matahari kelihatan lemah apabila ditutupi bulan sedikit demi sedikit menjadi penuh. Malam yang kelam, bulan dilihat bersinar untuk menerangi, apabila gerhana bulan, bulan ditelan hidup-hidup dengan bayang-bayang bumi. Raja malam dan siang akan jatuh jua di bawah kuasa ALLAH. MasyaALLAH. hebatnya ALLAH.

Cahaya hebat bergerak sepantas mungkin sungguh pelbagai khazanah di angkasa lepas yang memampukan kita untuk tidak melihat cahaya kerana telah terhalang objek legap. Di bumi sahaja, cahaya matahari terhalang dengan kepulan awan, tidak mampu melalui kepulan awan dan hanya mampu melalui di celah-celah awan yang tidak tertutup.

Kuasa ALLAH. Sama-sama memikirkan.

"Terima kasih membaca"

6 comments:

  1. Replies
    1. Waalaikumussalam encik. baik alhamdulillah. Selamat kembali nveil :) teruskan berkarya.

      Delete
  2. Allah menCIPTA.. Sedang manusia meREKA (yakni meniru2 ciptaan Allah.. ) (",)

    sayang jika manusia tidak melihat keajaiban alam ini sebagai kekuasaan Allah swt.. hanya sekadar melihat dan diambil sebagai ilmu untuk pembelajaran..

    ReplyDelete
  3. Air mata jgk yg kembali membangkitkn smgt kita yg ilg,,,

    Air mata keinsafan :)


    salam ukhwah..

    Ruby dtg ziarah cnie gn senyumn :)

    Ruby folow sekali yaa :)

    ReplyDelete
  4. Cik Ruby : semoga bermanfaat. :)

    ReplyDelete