Translate

Tuesday 10 December 2013

Sumber

Manusia apa pun boleh jadi. Seperti hari-hari hendak jadi orang lain. Mana pun tetap akan jumpa kesempitan. Nak tetap nak juga.

Mana pun kehidupan kini adalah satu yang dipinta dari dulu. Belum cukup lulus untuk menempah satu kehidupan yang lebih baik. Duka itu kreatif, memancarkan setiap bait-bait yang menunjukkan sesuatu yang lain dari yang lain. Itu yang ingin orang lihat. Bener?

Ilmu yang dibaca adalah penghidupan akan datang yang lebih baik. Begitu pun zikir, panas dan membahagiakan. Kebahagiaan tanpa disangka. Dungu jika tahu mana kebaikannya masih punya masa untuk lengahkannya. Saban hari harus beringat-ingat.

Masalah membawa sesiapa ke mari, hilang mana bila lapang?

Draft tetap tidak merungkai jawapan. Bagaikan melegakan lelah seketika, statik malah bertambah masalah.

Tolong selesaikan apa pun yang dimulakan. Lakukan habis-habisan. Biar reda semua tanpa meraung.

Ada pun setiap kekurangan yang ada menjadikan manusia pencerita, suka berkata-kata dalam senyap. Ada pun apa yang tertulis adalah mirip 90% adalah pekaitan empunya.

Keikhlasan teman adakah dengan melihat post pertama blogger? :)

Hidup dengan fakta, fakta dan fakta. Dulu punya banyak masa untuk alam. Manusia lupa daratan. Adakah alam merinduiku? Angin...sampaikan rindu aku pada bulan, bintang besar tidak berkelip, matahari terbit dan terbenam...

Masa usah bermain-main denganku. Ayuh, kita jadi teman sejati.

"Terima kasih membaca"

No comments:

Post a Comment