Translate

Saturday 6 June 2015

Pelengkap

Telah ku tahu langkahnya di mana tetap jua ku memilih jalan yang lain sepertinya aku mengira bahawa dalam usaha dan kesempatan yang dicari akan membuahkan hasil, malah sebenarnya aku tiada mendapat apa-apa melainkan kegelisahan.

Pelengkap kehidupan jiwa-jiwa yang sepi merasakan bahawa pelengkap itu adalah kebahagiaan, malah masakan aku tahu ianya bahagia sedangkan aku belum menempuhnya lagi. Aku seakan-akan dibohongi dengan keadaan dan wajah-wajah gembira bertopengkan kesedihan.

Persediaan yang belum cukup antara sebab situasi itu belum sampai.

Berbaliklah kepada jiwa yang asal agar sedar di mana asal usul dahulu dan sehingga apa yang ada sehingga hari ini.

Topeng ketawa di sebalik kesedihan,

Sendiri itu lebih memberi makna.

Sesak mencari.

Kini aku harus sepi.

"Terima kasih membaca"

No comments:

Post a Comment